Hälsotrenden tar bolag till börsen

TRÄNING. Gymkedjan Actic, som tidigare gick under namnet Nautilus, blev i april det första svenska bolaget i sin bransch att bli börsnoterade. Att en hållbar och aktiv livsstil blivit allt viktigare i samhället har gjort att friskvårdssektorn blivit en ännu hetare bransch – även för investerare.

Actic omsatte 800 miljoner kronor i fjol och har cirka 160 anläggningar och över 210 000 medlemmar i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Österrike. Med en vision om ett friskare samhälle genom träning har Actic en tydligt uttalat ambition att bidra till en positiv samhällsutveckling. En utveckling som ger fördelar för både medlemmar, anställda och till en hållbar miljö.

Idag är Actic den fjärde största gymkedjan i Sverige, nummer fem i Norge och en het uppstickare i Tyskland. I och med börsnoteringen fortsätter företaget framåt, med en hög expansionstakt fokuserad på marknaderna i Sverige och Tyskland.

Taggar: | | |